Archive de toutes les offres d'emploi

PhD – Critical Thinking and Generative AI in Higher Education

Supported by the ANITI project (Artificial and Natural Intelligence Toulouse Institute), in collaboration with the IRIT and CLLE laboratories.

PhD for a fully funded position focusing on the development of students’ critical thinking competencies in the context of Generative AI use in higher education.
This project aims to better understand how learners interact with AI tools (such as large language models) and how to support them in using these tools responsibly, reflectively, and effectively.

Chercheur·se en analyse d'environnements d'enseignement et apprentissage hybrides - 12 mois - Metz

Le Crem recrute un·e chercheur·se en analyse d'environnements d'enseignement et apprentissage hybrides

Prise de fonction : 15 septembre 2025 pour une durée de 12 mois

Lieu : Metz

Condition de recrutement : être inscrit·e en thèse ou avoir obtenu une thèse depuis moins de 2 ans

https://univ-lorraine.nous-recrutons.fr/poste/co18kw102f-chercheur-analy...

Interdisciplinary PhD opportunity in AI and digital marketing in the South of France

Within a confirmed CIFRE collaboration (i.e. French industrially funded PhD contracts) we are looking for a highly dynamic individual with background in Artificial Intelligence (LLMs, Multi Agent Technologies, Natural Language Processing, Signal Processing) for pursuing an interdisciplinary PhD in AI for Education in the beautiful city of Montpellier in the South of France.

Contrat doctoral financé (Sciences cognitives & Gouvernance par la donnée) - Université de Poitiers - IH2EF

Dans le cadre d’un partenariat entre l’Université de Poitiers (laboratoires CeRCA-CNRS et XLIM-CNRS) et l’Institut des Hautes Études de l’Éducation et de la Formation (IH2EF), nous avons le plaisir de relayer un appel à candidature pour un contrat doctoral financé sur la thématique suivante :

« Analyse des facteurs organisationnels favorisant la réussite scolaire des élèves dans les établissements du second degré – approche des sciences cognitives »

Pages