Thèse EIAH & IOT
Soumis par mlefevre le 21 avril, 2024 - 22:56Titre. Exploration conjointe de l'Internet des Objets et de l'Intelligence Artificielle pour la formation dans des contextes à infrastructure technologique contrainte
Titre. Exploration conjointe de l'Internet des Objets et de l'Intelligence Artificielle pour la formation dans des contextes à infrastructure technologique contrainte
The 17th edition of ICERI (International Conference of Education, Research and Innovation)
ICERI is one of the leading global education conferences in the world.
It is an annual meeting point for lecturers and researchers, where you can share your experiences and present your projects to an international audience.
World Conference on EdTech
eLearn 2024 is a unique international forum designed to facilitate the exchange of information and ideas on the research, issues, developments, and applications of a broad range of topics related to e-Learning.
eLearn is an innovative collaboration between top public and private academic institutions, researchers, developers, educators and business professionals.
eLearn is a participatory, interactive event. Alongside renowned Keynote speakers and panelists, all attendees play an important role, offering valuable feedback and insight gained from their own experiences. The atmosphere at E-Learn is exciting and energizing, where a wealth of knowledge is gathered and exchanged.
Atelier "Modélisations de l’activité de programmation (savoirs et savoir-faire, compétences, capacités…) : de quelles manières ? pour quels besoins ? pour quels usages ?"
Cet atelier est porté par les groupes de travail APIMU et « Compétences et EIAH » de l’ATIEF.
Il se déroulera en deux temps, le matin puis l’après-midi (il est possible de ne participer que le matin mais, normalement, pas le contraire).
Location: Learning Planet institute and INSERM U1284, 8bis rue Charles V, Paris 75004
Mentorship: Ariel B. Lindner, in collaboration with Ignacio Atal
Duration: 2-3 years
Le Centre Max Weber (Lyon) recrute une personne en postdoctorat CNRS sur les inégalités dans l'enseignement supérieur, pour une durée de 2 ans. Il s'agira notamment de mettre en œuvre des analyses quantitatives sur les choix d’orientation des lycéens et les trajectoires dans l’enseignement supérieur, selon l’origine sociale.
Copyright © 2024, ATIEF